Kontakt oss
Ofte stilte spørsmål
OssOver50.no er en norsk nettbutikk drevet av:
SoMedical AS
Idrettsveien 6B
8402 Sortland
Telefon: 416 96 856 (man-fre 09:00-15:00)
E-post: post@ossover50.no
Vi vil alltid forsøke å svare innen 48 timer etter forespørselen er mottatt. Ved stor pågang kan være at vi trenger litt ekstra tid for å håndtere din henvendelse.
Du kan også kontakte oss ved å bruke skjemaet under:
Levering/leveringstid
Vår fraktleverandør er Posten Norge AS. Hvis postkassen din er stor nok vil pakken bli levert direkte hjem til din adresse. Dersom postkassen er for liten eller ikke tilgjengelig, vil du måtte hente pakken på nærmeste postkontor.
- Leveringstid: Ca. 1 uke avhengig av hvor du bor. Vi sender pakkene daglig fra Sortland.
- Levering Svalbard: 10-12 dager (fraktkostnad som Norge).
- Levering Norden: Ta kontakt for fraktpris og leveringstid
- Land utenom Norden: Ingen levering pr i dag
Dersom du velger leveringsmetode «Lokal henting (på Sortland)» vil vi ta direkte kontakt for å avtale tid & sted for henting.
Hvor mye koster frakten?
Fri frakt ved kjøp over 500 kr.
Kjøp under 500 kr: fraktkostnad 49,-
Lokal henting (på Sortland): ingen fraktkostnad.
Varen min mangler/er feil/skadet
Vare mangler i forsendelsen
Dersom en eller flere varer mangler i din forsendelse ber vi deg sende en e-post med ordrenummer og varenummer på varen(e) som mangler til post@ossover50.no
Du har mottatt feil vare
Dersom du har mottatt en annen vare enn den som står på din ordrebekreftelse ber vi deg sende en epost til post@ossover50.no med ordrenummer og en kort beskrivelse av hva som er blitt feil.
Varen er transportskadet
Ring vårt kundesenter på telefon 416 96 856 eller send e-post til post@ossover50.no E-posten må inneholde ordrenummer og varenummer på varen(e) som er skadet. Legg også gjerne med et bilde av den skadede varen og ytteremballasjen. Inntil saken er avklart er det fint om du tar vare på produktet og emballasjen.
Retur/angrerett
Du har 30 dagers retur-/angrerett etter at du har mottatt varen. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være uåpnet og levert selger i samme mengde og stand som kjøper mottok den. Dette gjelder varen og evt. original emballasje o.l. som måtte medfølge.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Feil informasjon/utsolgte varer
Vi gjør vårt beste for å gi så nøyaktig informasjon som mulig om produktene våre. Men det kan forekomme skrive- eller trykkfeil som kan føre til at vi ikke kan levere i samsvar med informasjonen som er oppgitt på vår nettside, markedsføring eller på annen måte. Vi har også rett til å kansellere bestillingen din eller deler av den hvis produktet er utsolgt. Hvis dette skjer vil du få beskjed, og eventuelt få informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil da få muligheten til å godta vårt nye tilbud med de foreslåtte endringene i forhold til din opprinnelige bestilling eller kansellere bestillingen din.